Program Callcenter : Luni Vineri - 8:00 am 20:00 pm
  Contact : 021-9406

Sarea…mai putina ?!

“A fost odată ca niciodată un împărat cu trei fete. Una dintre ele, din dragoste pentru tatăl său, îi dărui acestuia  sare, căci ce-i mai bun decât sarea în bucate?…” Parţial adevărat, în sensul că sarea este gustoasă şi în acelaşi timp nesănătoasă, în cantităţi prea mari. Mai mult dă oarecare “dependenţă”, în sensul că persoanele care mănâncă sărat pot destul de greu să se dezobişnuiască, spunând că mâncarea nu are gust fără sau chiar cu mai puţină sare.

Când este bine să iau în considerare o scădere a cantităţii de sare din mâncare? In mod sigur dacă aveţi în familie persoane cu boli cardiovasculare, tensiune arterială (rude de sânge) şi bineînţeles dacă medicul vă recomandă acest lucru. La ce valori ale tensiunii arteriale cantitatea de sare consumată ar trebui scăzută substanţial? Dacă minima ajunge la 9 (90 mmHg) sau maxima la 15 (150 mmHg) este momentul să începeți acest proces, chiar dacă această creştere este provocată de emoţie sau stress. Sarea consumată în exces poate duce la apariţia afecţiunilor cardiovasculare.

Este bine să stiţi că legumele şi fructele au o cantitate suficientă de sare ( sodium) cât să acopere raţia noastră zilnică şi că adaosul nu este necesar decât pentru pofta noastră. Mâncarea procesată şi pâinea cumpărată conţin cantităţi foarte mari de sare (pentru conservare), de aceea în celelalte preparate chiar dacă sunteți sănătos tun este bine pentru protecţia dumneavoastră să puneți mai puţină sare. Primul fel cu care este bine să începeți sunt salatele, care de obicei sunt atât de aromate, încât nu mai au nevoie de sare sau legumele crude. Adăugând la salate ceva acru (lămâie, oțet) gustul este foarte bun și fără sare. Atenţie ! Nu vă învăţați copiii să mănânce sărat! Obieciurile bune se construiesc din copilărie!

Cum putem face mâncarea gustoasă fără sare?

Simplu : căutaţi informaţii despre puterea plantelor aromatice, care adăugate în mâncare sau salate pot reduce sau chiar elimina necesarul de sare. De exemplu: la salate sau ceapă tăiată crudă se poate adăuga un condiment turcesc pe care vă recomandam să-l căutaţi la magazinele lor din România. Se numeşte “sumac” (este uşor acrişor, puteţi să nu mai puneţi ceva acru în salată).
La fripturi folosiţi busuioc, chimen, usturoi şi la sfârşit puteţi adăuga pătrunjel tocat.

Comments are closed.