Warning: include_once(social.png): failed to open stream: No such file or directory in /var/www/clients/client32/web10/web/wp-content/themes/medical-theme/functions.php on line 801

Warning: include_once(): Failed opening 'social.png' for inclusion (include_path='.:/usr/share/pear:/usr/share/php') in /var/www/clients/client32/web10/web/wp-content/themes/medical-theme/functions.php on line 801
Gimnastica abdominala si streching | BROTAC MEDICAL CENTER

Program Callcenter : Luni Vineri - 8:00 am 20:00 pm
  Contact : 021-9406

rsz_10well_physed-superjumbo

Gimnastica abdominala si streching

Gimnastica abdominala si streching

Gimnastica abdominala: ideal este ca femeia sa aiba un tonus muscular al musculaturii abdominale bun in momentul in care se hotaraste sa pastreze sarcina. Musculatura peretelui abdominal se destinde pe toata perioada sarcinii.

Hipotonia musculaturii abdominale are consecinte: prelungeste nasterea; nasterea este dureroasa; apar suferinte fetale; uneori se impune cezariana de necesitate.

rsz_sophie-guidolin-fitnessReguli metodice ale gimnasticii abdominale:

-se practica cvasinormal in prima luna, dar in celelalte luni ale primului trimestru se practica cu prudenta datorita riscului de avort spontan;

-dupa luna a III-a, cand sarcina este bine fixata, se introduc exercitii variate;

-la sfarsitul lunii a V-a se vor executa exercitii analitice cu putine repetari;

-sunt indicate exercitii alternative de membre inferioare pe trunchi si exercitii executate cu genunchii flectati;

-sunt contraindicate exercitiile de trunchi pe membrele inferioare, care determina contractia puternica a musculaturii abdominale si exercitiile de cap pe trunchi datorita contractiei puternice pe musculatura abdominala;

-singurele exercitii care pot fi practicate fara risc pe toata durata sarcinii sunt cele pentru muschiul transvers abdominal, care intervine in sustinerea peretelui abdominal si in expulzia fatului.

Gimnastica abdominala in lauzie: are ca scop redobandirea formei abdomenului, recuperarea tonusului muscular si reducerea stratului adipos. Se vor introduce progresiv toate exercitiile de gimnastica abdominala.

rsz_sophie1_848x480_465743427538Gimnastica abdominala se asociaza cu reeducarea perineala. Intre musculatura abdominala si cea perineala exista un antagonism fiziologic-cand se contracta musculatura abdominala presiunea intraabdominala creste si viscerele abdominale deprima planseul pelvin care se contracta reflex.

Streching: consta in contractia, relaxarea si intinderea unui muschi sau a unui grup muscular.

Reguli metodice: contractia trebuie sa dureze 10-30 secunde; relaxarea 2-3 secunde; 10-30 secunde intinderea. Se va aplica pe rand grupelor musculare si va fi precedat de proceduri termice de incalzire a muschilor. Pozitia initiala trebuie sa fie comoda si relaxanta, respiratia linistita, capul se mentine permanent in axul coloanei vertebrale. Daca apar lombalgii, contractiile si intinderile la nivelul membrelor inferioare se vor executa pe rand.

Avantaje: nu necesita aparate si instalatii speciale; au durata scurta; nu tin cont de gradul de antrenament al gravidei.

Efecte: dezvolta elasticitatea musculara si cresc mobilitatea articulara.

 Bogdan Dimitriu
Director Medical Development